Podsumowanie polsko – japońskiej kampanii DO YOU KYOTO?

Dr Katarzyna Michniewska jako Ambasador kampanii „DO YOU KYOTO?” podjęła trudną misję, aby szerzyć wartości Protokołu z Kioto w Polsce oraz za granicą. W ramach promocji ekologicznego stylu życia powstał konkurs „DO YOU KYOTO? Czy robisz coś dobrego dla środowiska?” oraz odbyły się różne wydarzenia kulturalno – ekologiczne. Program odbywał się w okresie lipiec – grudzień 2018r.

 Idea kampanii to odpowiedzialność za swoje czyny oraz dbanie o otaczające nas środowisko. Celem akcji było podniesienie świadomości ekologicznej społeczeństwa oraz promowanie odpowiedniej gospodarki odpadami, życia w zgodzie z naturą. Wskazanie potrzeby redukcji masy opakowań, bo ich recykling nie jest możliwy w nieskończoność.

Cały projekt uwrażliwił mieszkańców Polski na problem zanieczyszczonego środowiska oraz na powiększające się ilości odpadów.

Konkurs

Konkurs „DO YOU KYOTO? Czy robisz coś dobrego dla środowiska?” polegał na wykonaniu maskotki lub na napisaniu ekologicznych słów do znanej melodii  „Szła dzieweczka do laseczka”. Maskotka Eco-chan reprezentuje ideę upcyclingu, której głowę stanowi zawiązany worek z odpadami oraz pagoda (rodzaj wieży w świątyni). Maskotka obrazuje możliwość współistnienia zagospodarowanych odpadów i zabytków. Przez pobudzanie kreatywności wśród dzieci, młodzieży oraz dorosłych kształtowana jest postawa proekologiczna promująca ideę segregacji odpadów, recyklingu i upcyklingu. Melodia „Szła dzieweczka do laseczka” została wybrana, ponieważ jest ona znana nie tylko w Polsce, ale i w Japonii.

Wydarzenia kulturalno – ekologiczne

Program objął swym zasięgiem ponad 85% mieszkańców Polski a swym patronatem objęło go 14 marszałków województw i 13 prezydentów miast wojewódzkich, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska Naturalnego i Gospodarki Wodnej oraz Burmistrz miasta Kioto. W trakcie kampanii ekipa DO YOU KYOTO? w składzie Rafał Mokrzycki, Maciej Orłoś, Katarzyna Michniewska przebyła prawie 5000 km, odwiedziła 10 miast, spotkała się z ponad 15 tys. osób.

Mapa województw patronujących kampanię DYKPodczas spotkań pianista Rafał Mokrzycki zagrał  przez Polaków i Japończyków utwory Fryderyka Chopina oraz melodię konkursową „Szła dzieweczka do laseczka”.  Odbywał się również pokaz magii w wykonaniu iluzjonisty Marcina Cichomskiego. Natomiast prelekcję dotyczącą ekologii, ochrony środowiska poprowadzili znani superbohaterowie z programu „Ty Śmieciu! Ekocyklicznie o gospodarce”: dr Katarzyna Michniewska i Maciej Orłoś.

 

„DO YOU KYOTO?” – relacja z pikniku rodzinnego w Radomiu

„DO YOU KYOTO?” – relacja z Filharmoni Narodowej

„DO YOU KYOTO?” – relacja z Narodowego Forum Muzyki

 Finał kampanii odbył się na przełomie listopada i grudnia w Tokio, Kioto i na zakończenie w Ambasadzie Japonii w Warszawie oraz w Domu Urodzenia Fryderyka Chopina w Żelazowej Woli.

Grafika dotycząca kampanii DO YOU KYOTO?.

2019-04-30T07:36:22+00:00 11 grudnia 2018|Biznes, wpisy do akceptacji|